Зворотний транзит у логістиці: зробіть кожен рейс ефективним

Ваші машини повертаються порожніми після доставки? Вітаємо, ви втрачаєте прибуток. Але цю втрату можна зупинити: достатньо впровадити зворотний транзит. У новій публікації в блозі компанії ТОВ «ФабріКванта» розберемо, як саме це зробити і перетворити витрати на дохід.
Втрати на порожніх рейсах
Коли транспорт повертається порожнім, гроші втрачаються буквально на кожному кілометрі. Ви платите за паливо, амортизацію, обслуговування авто і зарплату водієві. Але не отримуєте ні копійки прибутку. Порожні рейси з'їдають маржу, змушують підвищувати ціни і роблять бізнес менш конкурентним. Ви автоматично програєте конкурентам, які вже впровадили зворотні вантажі.

Переваги зворотного транзиту
Коли система зворотних рейсів почне працювати, у вашого бізнесу буквально відкриється друге дихання. Машини не простоюють, маршрути оптимізуються, а прибуток зростає без розширення автопарку.

З'являється гнучкість: ви можете вибирати вигідні замовлення на зворотний шлях, домовлятися з постійними партнерами і навіть знижувати ціни на доставку, залишаючись у плюсі. Водії працюють ефективніше, диспетчери планують завантаження в обидва боки, а компанія економить ресурси і отримує стабільний дохід.
Пошук зворотних вантажів
Найскладніше у зворотному транзиті — це знайти відповідний вантаж. Тут важливо не чекати чудес, а діяти системно. Не варто сподіватися, що відповідне замовлення з'явиться само собою — потрібно створювати мережу контактів, реєструватися на майданчиках для перевізників, підключати агрегатори та активно напрацьовувати постійних клієнтів у тих регіонах, куди часто їздять ваші машини.

І головне - працюйте на перспективу: якщо вдалося один раз підібрати зворотний вантаж з певного напрямку, намагайтеся закріпити цей маршрут, зробіть його регулярним. Це позбавить вас від лотереї пошуку клієнтів і зробить бізнес більш передбачуваним.
Налаштування системи планування
Без грамотного планування зворотний транзит не працюватиме. Потрібно налаштувати систему, яка буде бачити маршрути не як «туди і назад», а як єдиний цикл. Сучасні програми, такі як TMS-системи (наприклад, Transporeon, Axelor, SAP TM) або рішення для маршрутного планування на зразок PTV Route Optimizer і AntsRoute, дозволяють враховувати точки завантаження, розвантаження, час, пріоритети клієнтів і навіть завантаження складу.

Але важливо не просто впровадити софт, а навчити персонал ним користуватися, підкреслюють фахівці компанії ТОВ «ФабріКванта». Будь-яка помилка в плануванні - це простої фур, зірвані терміни і втрата грошей. Тому приділіть увагу автоматизації, налаштуйте маршрути, стежте за статистикою і коригуйте план - не за відчуттями, а за цифрами.

Зворотний транзит - це не просто додатковий дохід, а спосіб зробити кожен рейс ефективним і скоротити збитки від порожніх пробігів. Налаштуйте планування, налагодьте координацію і не зупиняйте пошуки зворотних вантажів - тоді витрати швидко почнуть перетворюватися на прибуток. Не чекайте, що запрацює само - починайте прямо зараз. У логістиці немає дрібниць, в цьому бізнесі все повинно працювати на вашу кишеню.
Зв'язатися з нами
Пошта
Адреса
Україна, 61046 Харківська область, м. Харків, Немишлянський район, проспект Олександрівський, буд. 2-А